Warning: The magic method OCDI\OneClickDemoImport::__wakeup() must have public visibility in /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-content/themes/onecom-travelo/importer/inc/OneClickDemoImport.php on line 121 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-content/themes/onecom-travelo/importer/inc/OneClickDemoImport.php:121) in /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-content/themes/onecom-travelo/importer/inc/OneClickDemoImport.php:121) in /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-content/themes/onecom-travelo/importer/inc/OneClickDemoImport.php:121) in /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-content/themes/onecom-travelo/importer/inc/OneClickDemoImport.php:121) in /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-content/themes/onecom-travelo/importer/inc/OneClickDemoImport.php:121) in /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-content/themes/onecom-travelo/importer/inc/OneClickDemoImport.php:121) in /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-content/themes/onecom-travelo/importer/inc/OneClickDemoImport.php:121) in /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-content/themes/onecom-travelo/importer/inc/OneClickDemoImport.php:121) in /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637 {"id":407,"date":"2019-10-11T09:55:08","date_gmt":"2019-10-11T07:55:08","guid":{"rendered":"https:\/\/www.rockintervju.se\/?p=407"},"modified":"2020-04-12T10:59:46","modified_gmt":"2020-04-12T08:59:46","slug":"work-of-art","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.rockintervju.se\/work-of-art\/","title":{"rendered":"Work of Art"},"content":{"rendered":"\n

Sl\u00e4ppte sitt f\u00f6rsta album 2008 och 2019 \u00e4r det dags igen d\u00e5 8 november sl\u00e4pps nya fj\u00e4rde skivan Exhibits. Utvecklingen fr\u00e5n platta till platta har varit liten men tydlig. Robert S\u00e4ll svarade p\u00e5 ett g\u00e4ng fr\u00e5gor om bandet och sitt eget l\u00e5tskrivare.

P\u00e5 debuten Artwork g\u00e5r det inte ta miste p\u00e5 influenserna d\u00e4r Toto \u00e4r helt klart influensen. Kom du ih\u00e5g hur du t\u00e4nkte kring ditt l\u00e5tskrivare d\u00e5?<\/strong>

Egentligen t\u00e4nkte jag d\u00e5 likadant som jag t\u00e4nker idag. Jag f\u00f6rs\u00f6ker f\u00e5 till l\u00e5tar som \u00e4r “l\u00e4ttillg\u00e4ngliga” men \u00e4ven lite finurliga ur ett rent musikteoretiskt perspektiv. Jag har enda sedan tidiga ton\u00e5ren dragits till och fascinerats av s\u00e5dana l\u00e5tar. Ta till exempel supersm\u00f6riga Chicagol\u00e5ten “You’re The Inspiration”. Den l\u00e5ter som vilken 80-tals ballad som helst men, b\u00f6rjar man analysera vad som faktiskt p\u00e5g\u00e5r i den rent teoretiskt s\u00e5 hittar man n\u00e5got helt annat. S\u00e5nt gillar jag! Ett annat str\u00e5lande exempel p\u00e5 detta \u00e4r Giant’s ballad “I’ll See You In My Dreams” eller varf\u00f6r inte Toto’s “Rosanna”.

Hur l\u00e4nge arbetade ni p\u00e5 den plattan?<\/strong>

Som jag minns det b\u00f6rjade vi i Februari 2007 och var klara i Oktober. Helt klart den plattan som gick snabbast att f\u00e5 klar. Anledningen till det \u00e4r att vi var s\u00e5 fokuserade och l\u00e4t inspelningen av den skivan vara prioritet ett.

In Progress \u00e4r sedan ett bra namn p\u00e5 uppf\u00f6ljaren f\u00f6r d\u00e4r har ni valt lite andra v\u00e4gar med andra keyboardsound och bakgrunder i ljudbilden. Vad bidrog till valet att komma vidare i soundet och inte forts\u00e4tta som en avl\u00e4gsen Totosl\u00e4kting?<\/strong>

Det var inget medvetet val. Jag f\u00f6rs\u00f6kte likt alltid skriva s\u00e5 bra l\u00e5tar jag bara kunde. Jag kan t\u00e4nka mig att jag kommit \u00f6ver n\u00e5got nytt ljudbibliotek vid det tillf\u00e4llet med nya roliga sounds som s\u00e4kert bidrog med inspiration. Men rent l\u00e5tm\u00e4ssigt kunde lika g\u00e4rna “In Progress” varit f\u00f6rsta plattan och “Artwork” andra plattan. Skillnaden ligger v\u00e4l att vi spelade och producerade lite b\u00e4ttre p\u00e5 andra skivan.

F\u00f6r mig var denna platta d\u00e4r jag uppt\u00e4ckte bandet p\u00e5 allvar och tycker n\u00e5gra av era b\u00e4sta l\u00e5tar finns h\u00e4r som The Rain och Hearing For a Great Fall. Vilken platta har varit er f\u00f6rs\u00e4ljningsm\u00e4ssigt b\u00e4sta hittills?<\/strong>

Nu efter att det g\u00e5tt s\u00e5 pass m\u00e5nga \u00e5r \u00e4r det nog “d\u00f6tt lopp” mellan “Artwork och “In Progress”. “Framework” s\u00e5lde lite s\u00e4mre fysiskt men lite b\u00e4ttre digitalt s\u00e5, alla tre skivor har nog s\u00e5lt r\u00e4tt lika.

Lars sjunger ju genomg\u00e5ende som en gud men och \u00e4r flitigt anlitad bland annat i tv-band. Herman sk\u00f6ter trummorna erk\u00e4nt stabilt och man kunde ett tag se honom hj\u00e4lpa till b\u00e5de h\u00e4r och d\u00e4r i melodicrock sammanhang. Vad har du sj\u00e4lv gjort mellan plattorna?<\/strong>

F\u00f6r n\u00e5gra \u00e5r sedan skrev jag v\u00e4ldigt m\u00e5nga l\u00e5tar till andra Frontiers skivor men framf\u00f6rallt har jag gjort en skiva med W.E.T. mellan varje Work Of Art skiva.

I W.E.T. \u00e4r du keyboardisten men i Work of Art \u00e4r du gitarrist. Vilket instrument anv\u00e4nder du fr\u00e4mst n\u00e4r du skriver l\u00e5tar?<\/strong>

Ungef\u00e4r 50\/50 skulle jag s\u00e4ga. F\u00e5r jag en id\u00e9 n\u00e4r jag spelar gitarr h\u00f6r jag f\u00f6r det mesta i huvudet hur keyboarden skall spela och vice versa. S\u00e5 det \u00e4r ingen st\u00f6rre skillnad f\u00f6r mig.

N\u00e4r vi kommer till tredje sl\u00e4ppet Framework k\u00e4nns det som en n\u00e5got mer gitarrdriven platta. Vad avg\u00f6r f\u00f6r dig n\u00e4r du skriver vilket sound l\u00e5ten f\u00e5r?<\/strong>

Det avg\u00f6rs nog egentligen inte s\u00e5 mycket n\u00e4r l\u00e5ten skrivs utan snarare n\u00e4r vi sitter och mixar. P\u00e5 Framework tror jag helt enkelt det var s\u00e5 att vi rattade till ett gitarrljud som vi diggade s\u00e5 mycket att det var l\u00e4tt att dra upp gitarrerna eftersom de “satt bra” i \u00f6vriga ljudbilden. Men det fanns nog ingen direkt baktanke med det. I alla fall inte vad jag minns!

Det har dykt upp ett g\u00e4ng tjejtitlar p\u00e5 era skivor. Vem \u00e4r Camelia, Maria, Emelie, Natalie?<\/strong>

Det \u00e4r alla dom kvinnor vi dyrt och heligt svurit att aldrig tala offentligt om \ud83d\ude09

Nya skivan Exhibits \u00e4r den f\u00f6rsta som inte inneh\u00e5ller n\u00e5got tjejnamn \u00e4r det slut p\u00e5 nya tjejer i ert liv?<\/strong>

Ja det skulle man kunna s\u00e4ga. Men med det sagt, vi spelade faktiskt in en “Angelia” till denna skiva. Faktum \u00e4r att vi spelade in den redan p\u00e5 tidigt stadium av Framework men, den fick styrka p\u00e5 foten \u00e4ven denna g\u00e5ng. Kanske p\u00e5 n\u00e4sta skiva, vem vet.

Hur skulle du beskriva nya plattan?<\/strong>

Jag tycker vi renodlat soundet p\u00e5 denna skiva. Jag ville g\u00f6ra en ren AOR platta och inte fl\u00f6rta med varken West Coast eller Melodic Rock likt vi gjort p\u00e5 v\u00e5ra tidigare skivor. Vi n\u00e5gra tillf\u00e4llen fl\u00f6rtar vi ist\u00e4llet lite med hur AOR genre l\u00e4t p\u00e5 tidigt 80-tal. Den avslutande balladen “Let Me Dream” \u00e4r ett s\u00e5nt exempel men \u00e4ven l\u00e5tar som “Another Night” och “This Isn’t Love”.

T\u00e4nker att med f\u00f6rsta singeln Be the Believer h\u00e5ller ni er till Work of Art formulan men om jag ska vara lite petig s\u00e5 k\u00e4nns det inte som en direkt sm\u00e4ll p\u00e5 k\u00e4ften \u00e4ven om den \u00e4r stabil, sparar ni de \u00e4n mer hittiga singlarna till senare?<\/strong>

Smaken \u00e4r som baken men nej, vi spar inte p\u00e5 n\u00e5gra hittiga singlar. D\u00e4rmed sagt l\u00e5g min r\u00f6st p\u00e5 l\u00e5tarna “If I Could Fly” eller “This Isn’t Love”. Men man f\u00e5r inte alltid som man vill \ud83d\ude09

Hur mycket har ni att s\u00e4ga till om vilken singel ni tror p\u00e5?<\/strong>

Skivbolaget var v\u00e4ldigt best\u00e4mda med vilken l\u00e5t dom ville ha som singel. Just den l\u00e5ten hade vi nog inte valt sj\u00e4lva men dom l\u00e4t oss v\u00e4lja en annan singel ist\u00e4llet vilket ju blev “Be The Believer”. Sen diskuterade vi i samr\u00e5d fram en tredje singel som kommer sl\u00e4ppas senare denna m\u00e5nad.

L\u00e5ten har ett riktigt schysst solo som jag tycker \u00e4r st\u00f6rsta beh\u00e5llningen hur jobbar du med solon generellt?<\/strong>

Jag brukar s\u00e4tta solodelen p\u00e5 repeat och sen lirar jag med tills jag tycker jag hittar n\u00e5t jag gillar. Sen spelar jag in det, utv\u00e4rderar och f\u00f6rb\u00e4ttrar de st\u00e4llen jag tycker beh\u00f6ver f\u00f6rb\u00e4ttring. N\u00e4r jag sedan \u00e4r n\u00f6jd spelar jag in det p\u00e5 allvar. Synthsolon programmerar jag s\u00e5 de \u00e4r mer som en skriven melodislinga snare \u00e4n ett regelr\u00e4tt solo. I just den h\u00e4r l\u00e5ten gjorde jag ett tempor\u00e4rt synthsolo bara f\u00f6r att visa de \u00f6vriga i bandet att ” p\u00e5 den h\u00e4r delen t\u00e4nker jag synthsolo”. Men det h\u00e4ngde med hela v\u00e4gen till f\u00e4rdig skiva!

Vince DiCola (sm\u00e5tt legendarisk l\u00e5tskrivare som gjort musik till Rocky IV, Transformers) dyker upp som g\u00e4st p\u00e5 plattan hur kom ni i kontakt?<\/strong>

Det hela b\u00f6rjade egentligen 2008 efter att vi sl\u00e4ppt v\u00e5r f\u00f6rsta platta. D\u00e5 blev jag kontaktad av Toto’s nuvarande basist Shem Von Schroeck som gillade vad han h\u00f6rde och undrade om vi beh\u00f6vde en live bassist. Jag hade aldrig h\u00f6rt talas om karln men spenderar man n\u00e5gra minuter p\u00e5 YouTube vilket jag gjorde blir man minst sagt imponerad. Shem ber\u00e4ttade \u00e4ven att han hade haft ett band med Vince s\u00e5 jag visste att de k\u00e4nde varandra. Snabbspola till 2017 och jag tr\u00e4ffade Shem i samband med att han var i Sverige och spelade med Toto. Han kom ih\u00e5g Work of Art och sa att han fortfarande g\u00e4rna vill samarbeta med oss. Det hela resulterade i att han spelar p\u00e5 tv\u00e5 l\u00e5tar p\u00e5 nya skivan. Den ena l\u00e5ten, “This Isn’t Love” har ett soloparti som jag tyckte skulle passa Vince perfekt. S\u00e5 jag fr\u00e5gade Shem om han tyckte det var en bra id\u00e9 och han svarade att han hade t\u00e4nkt precis samma sak. S\u00e5 jag kontaktade Vince, h\u00e4lsade fr\u00e5n Shem och p\u00e5 den v\u00e4gen var det.

Vilka mer \u00e4r med p\u00e5 plattan?<\/strong>

F\u00f6rutom Vince och Shem s\u00e5 \u00e4r \u00e4ven Jim Peterik med. Han h\u00f6rde oss spela p\u00e5 MelodicrockFest i Chicago 2014. En tid d\u00e4refter fick jag ett mail fr\u00e5n Jim d\u00e4r han skrev att han tyckte det k\u00e4ndes lite lustigt f\u00f6r en kille som han att kontakta oss men att vi var hans nya favoritband och g\u00e4rna ville vara inblandad i v\u00e5r n\u00e4sta skiva. Vilken \u00e4ra! S\u00e5 det var ett samarbete jag verkligen ville f\u00e5 till p\u00e5 den h\u00e4r skivan och det resulterade i att vi skrev tv\u00e5 l\u00e5tar tillammans samt att han skrev text till ytterligare tv\u00e5 l\u00e5tar. \u00c4ven Jeff Scott Soto \u00e4r med som textf\u00f6rfattare till en l\u00e5t. Henrik Linder fr\u00e5n knaspop\/fusion orkestern Dirty Loops spelar bas p\u00e5 en l\u00e5t och det g\u00f6r \u00e4ven Nalle P\u00e5hlsson. Sedan \u00e4r det i huvudsak Andreas Passmark som spelar bas med oss live som sk\u00f6ter den biten. P\u00e5 keyboard anlitade vi en gammal kompis som heter Jonas \u00d6ijevall och v\u00e5r live keyboardist Jonas Gr\u00f6nning.

Blir det turn\u00e9?<\/strong>

Nej turn\u00e9 \u00e4r alldeles f\u00f6r kostsamt. Vi \u00e4r inga ungdomar l\u00e4ngre och dras med det utgifter normala 40 plussare med barn, bil, l\u00e5n p\u00e5 hus osv har. N\u00e5gon enstaka festivalspelning eller liknande vore kul men, inget planerat i nul\u00e4get.

M\u00e5nga l\u00e5tskrivare som jag snackat med har l\u00e5tar som blir ratade av skivbolaget. N\u00e4r det kommer till en Work Of Art platta har det h\u00e4nt att de sagt tack men nej tack till en specifik l\u00e5t?<\/strong>

Nej aldrig faktiskt!

F\u00f6rra \u00e5ret gjorde du ett samarbete med Steve Overland i ett projekt som heter Groundbreaker. Hur blev det till?<\/strong>

Det \u00e4r en lite r\u00f6rig historia. Jag blev kontaktad av producenten Alessandro Del Vecchio som undrade om jag kunde bidra med lite l\u00e5tar samt gitarrspel till en skiva som han och Steve Overland h\u00f6ll p\u00e5 med. “Visst, det kan ju va kul att vara med p\u00e5 ett h\u00f6rn” t\u00e4nkte jag. S\u00e5 jag gick med p\u00e5 att skriva h\u00e4lften av l\u00e5tarna samt spela gitarr p\u00e5 skivan. Sedan fick jag reda p\u00e5 att Frontiers vill ge ut det under ett “bandnamn” likt dom brukar g\u00f6ra med sina projekt och det var helt “fine” f\u00f6r mig. F\u00f6rst n\u00e4r vi skulle spela in videos till singlarna visade sig att det var JAG och Overland som var “huvudpersoner” i bandet. Jag hade hela tiden trott att det var Alessandro och Overlands skiva hahaha S\u00e5 kan det bli!

En riktigt bra platta i mitt tycke. Blir det n\u00e5gon uppf\u00f6ljning?<\/strong>

Tack! Ingen aning faktiskt. Det \u00e4r inget som har diskuterats i alla fall.

Har du n\u00e5gra mer samarbeten p\u00e5 g\u00e5ng eller l\u00e5tar som snart sl\u00e4pps du vill lyfta fram extra?<\/strong>

I s\u00e5 fall skulle jag vilja lyfta fram en l\u00e5t p\u00e5 Peter Friestedt\/Bill Champlin\/Joseph Williams kommande skiva. Den heter “Runaway Dancer” och skrevs i mellandagarna f\u00f6r snart tv\u00e5 \u00e5r sen. Skivan sl\u00e4pps inom kort och jag tycker att vi lyckades s\u00e4rskilt bra den h\u00e4r g\u00e5ngen. Peter brukar alltid anlita mig f\u00f6r att hj\u00e4lpa till att skriva de lite mer AORiga l\u00e5tarna p\u00e5 hans skivor s\u00e5 det har blivit n\u00e5got av en tradition f\u00f6r oss nu.

D\u00f6mt av de sm\u00e5 klipp jag h\u00f6rt l\u00e5ter Exhibits riktigt trevligt och jag ser mycket fram emot plattan. Tack f\u00f6r du tog dig tid.<\/strong>
\"\"

<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Sl\u00e4ppte sitt f\u00f6rsta album 2008 och 2019 \u00e4r det dags igen d\u00e5 8 november sl\u00e4pps nya fj\u00e4rde skivan Exhibits. Utvecklingen fr\u00e5n platta till platta har varit liten men tydlig. Robert S\u00e4ll svarade p\u00e5 ett g\u00e4ng fr\u00e5gor om bandet och sitt eget l\u00e5tskrivare. P\u00e5 debuten Artwork g\u00e5r det inte […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":414,"comment_status":"closed","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[10,1],"tags":[40,104,32,105],"yoast_head":"\nWork of Art - rockintervju.se<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/www.rockintervju.se\/work-of-art\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"sv_SE\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Work of Art - rockintervju.se\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Sl\u00e4ppte sitt f\u00f6rsta album 2008 och 2019 \u00e4r det dags igen d\u00e5 8 november sl\u00e4pps nya fj\u00e4rde skivan Exhibits. Utvecklingen fr\u00e5n platta till platta har varit liten men tydlig. Robert S\u00e4ll svarade p\u00e5 ett g\u00e4ng fr\u00e5gor om bandet och sitt eget l\u00e5tskrivare. P\u00e5 debuten Artwork g\u00e5r det inte […]\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/www.rockintervju.se\/work-of-art\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"rockintervju.se\" \/>\n<meta property=\"article:publisher\" content=\"https:\/\/www.facebook.com\/rockintervju\/?eid=ARCNLq8ZLpGnTBUcuXxiNZF137WUUjCl3x7avrIUByHE_2mNSYUKyX7DotZ4CuV7FayFgDWWAstdiomy\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2019-10-11T07:55:08+00:00\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2020-04-12T08:59:46+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-content\/uploads\/2019\/10\/WOA-Group-1-color.jpg\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"580\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"387\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:creator\" content=\"@rockintervju\" \/>\n<meta name=\"twitter:site\" content=\"@rockintervju\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Ber\u00e4knad l\u00e4stid\">\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"10 minuter\">\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"Organization\",\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/#organization\",\"name\":\"rockintervju.se\",\"url\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/\",\"sameAs\":[\"https:\/\/www.facebook.com\/rockintervju\/?eid=ARCNLq8ZLpGnTBUcuXxiNZF137WUUjCl3x7avrIUByHE_2mNSYUKyX7DotZ4CuV7FayFgDWWAstdiomy\",\"https:\/\/www.instagram.com\/rockintervju.se\/\",\"https:\/\/twitter.com\/rockintervju\"],\"logo\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/#logo\",\"inLanguage\":\"sv-SE\",\"url\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-content\/uploads\/2019\/09\/Header-rockintervju-noflames.jpg\",\"width\":1900,\"height\":366,\"caption\":\"rockintervju.se\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/#logo\"}},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/#website\",\"url\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/\",\"name\":\"rockintervju.se\",\"description\":\"musikintervjuer fr\\u00e5n blues till metal\",\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/#organization\"},\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/?s={search_term_string}\",\"query-input\":\"required name=search_term_string\"}],\"inLanguage\":\"sv-SE\"},{\"@type\":\"ImageObject\",\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/work-of-art\/#primaryimage\",\"inLanguage\":\"sv-SE\",\"url\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-content\/uploads\/2019\/10\/WOA-Group-1-color.jpg\",\"width\":580,\"height\":387},{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/work-of-art\/#webpage\",\"url\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/work-of-art\/\",\"name\":\"Work of Art - rockintervju.se\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/#website\"},\"primaryImageOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/work-of-art\/#primaryimage\"},\"datePublished\":\"2019-10-11T07:55:08+00:00\",\"dateModified\":\"2020-04-12T08:59:46+00:00\",\"inLanguage\":\"sv-SE\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/www.rockintervju.se\/work-of-art\/\"]}]},{\"@type\":\"Article\",\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/work-of-art\/#article\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/work-of-art\/#webpage\"},\"author\":{\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/#\/schema\/person\/85aa6bdd13616fa7a6cabab265975331\"},\"headline\":\"Work of Art\",\"datePublished\":\"2019-10-11T07:55:08+00:00\",\"dateModified\":\"2020-04-12T08:59:46+00:00\",\"mainEntityOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/work-of-art\/#webpage\"},\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/#organization\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/work-of-art\/#primaryimage\"},\"keywords\":\"Intervju,Robert S\\u00e4ll,rockintervju,Work of Art\",\"articleSection\":\"Intervju,Start\",\"inLanguage\":\"sv-SE\"},{\"@type\":\"Person\",\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/#\/schema\/person\/85aa6bdd13616fa7a6cabab265975331\",\"name\":\"westman\",\"image\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/#personlogo\",\"inLanguage\":\"sv-SE\",\"url\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/7e97c8e6782b30f5992cddbd3612c1db?s=96&d=mm&r=g\",\"caption\":\"westman\"}}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/407"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=407"}],"version-history":[{"count":6,"href":"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/407\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":429,"href":"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/407\/revisions\/429"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/414"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=407"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=407"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=407"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}