Warning: The magic method OCDI\OneClickDemoImport::__wakeup() must have public visibility in /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-content/themes/onecom-travelo/importer/inc/OneClickDemoImport.php on line 121 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-content/themes/onecom-travelo/importer/inc/OneClickDemoImport.php:121) in /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-content/themes/onecom-travelo/importer/inc/OneClickDemoImport.php:121) in /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-content/themes/onecom-travelo/importer/inc/OneClickDemoImport.php:121) in /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-content/themes/onecom-travelo/importer/inc/OneClickDemoImport.php:121) in /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-content/themes/onecom-travelo/importer/inc/OneClickDemoImport.php:121) in /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-content/themes/onecom-travelo/importer/inc/OneClickDemoImport.php:121) in /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-content/themes/onecom-travelo/importer/inc/OneClickDemoImport.php:121) in /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-content/themes/onecom-travelo/importer/inc/OneClickDemoImport.php:121) in /customers/7/8/1/rockintervju.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1637 {"id":571,"date":"2019-11-28T13:42:55","date_gmt":"2019-11-28T12:42:55","guid":{"rendered":"https:\/\/www.rockintervju.se\/?p=571"},"modified":"2020-04-12T10:58:05","modified_gmt":"2020-04-12T08:58:05","slug":"mikael-westman","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.rockintervju.se\/mikael-westman\/","title":{"rendered":"Mikael Westman"},"content":{"rendered":"\n

Foton: Trons. <\/a><\/em>

Vi m\u00e5 ha samma efternamn med sl\u00e4kt verkar vi inte vara. Frontmannen i New Orleans bluesbandet Gumbo g\u00f6r nu solodebut. Ett antal singlar kommer att sl\u00e4ppas innan full\u00e4ngdaren ser dagens ljus i februari. Soloplattan \u00e4r en mix och kommer inte kunna falla under blues per definition utan en intressant mix av Mikaels uppv\u00e4xt.<\/strong><\/p>\n\n\n\n

Hur b\u00f6rjade ditt musikintresse?<\/strong>
Med att jag hade sl\u00e4kt i Dalarna i Leksand. Vi hade stuga d\u00e4r uppe och som barn fick man ju \u00e5ka med vare sig man vill eller inte. V\u00e4l d\u00e4r uppt\u00e4ckte man musiken p\u00e5 allvar lite, det \u00e4r ju v\u00e4ldigt mycket spelmanstraditioner mycket fester med \u00f6ppna spelningar. Det var h\u00e4r jag f\u00f6rsta g\u00e5ngen h\u00f6rde det New Orleans-aktiga sv\u00e4nget live, sedan dess ligger det mig varmt om hj\u00e4rtat, plus att det spelades v\u00e4ldigt mycket Fats Domino och Little Richard hemma.
Sen n\u00e4r man b\u00f6rjar p\u00e5 rockskolan, d\u00e5 hade man ju inga instrument sj\u00e4lv utan vi fick ju l\u00e5na utav ABF n\u00e5n g\u00e5ng i 15-\u00e5rs\u00e5ldern, men vi drog ihop ett g\u00e4ng och lirade, tillslut fick jag egen gitarr.
P\u00e5 den h\u00e4r tiden i Mariestad d\u00e4r jag \u00e4r uppv\u00e4xt var det ju mycket Punk, Asta Kask ifr\u00e5n T\u00f6reboda\/Mariestad var lite av kungar d\u00e4r och d\u00e5 men jag har inte lirat speciellt mycket punk utan mer \u00e5t bluesh\u00e5llet. <\/p>\n\n\n\n

Ditt coverband Uncle Jam g\u00e5r v\u00e4l tillbaka till den h\u00e4r tiden ungef\u00e4r? <\/strong>
Nja f\u00f6rst var det lite andra band d\u00e4r vi vann en rockt\u00e4vling med eget material och jag minns att vi fick spela in en platta i Sk\u00f6vde, vid den h\u00e4r tiden det skulle vara mycket triggade trummor och ingen av oss hade sett en studio innan utan vi var ju helt i h\u00e4nderna p\u00e5 dem i studion. Det var en rolig upplevelse men jag har knappt lyssnat p\u00e5 den plattan sedan dess.
Runt 95-96 bildades Uncle Jam som lirade lite h\u00e4r och var, d\u00e4r alla utom jag s\u00e5 sm\u00e5ningom flyttade till G\u00f6teborg och n\u00e5gon g\u00e5ng 96 ringde PJ (pianisten i Gumbo) om ett gig i Grebbestad p\u00e5 en restaurang som hette Grebys. Det var d\u00e4r bandet Uncle Jam formades till det som \u00e5r 2020 firar att man spelat 25 somrar p\u00e5 Grebys. Dom flesta medlemmarna bodde i G\u00f6teborg s\u00e5 det blev ett naturligt steg att flytta ner dit fr\u00e5n Mariestad. Uncle Jam blev ju \u00e4ven lite av ett husband med sin Elvis hyllning p\u00e5 legendariska Gillestugan som d\u00e5 l\u00e5g p\u00e5 J\u00e4rntorget.

Hur blev d\u00e5 Gumbo till?<\/strong>
PJ och jag \u00e5kte \u00f6ver till New Orleans och n\u00e4r vi hade varit d\u00e4r k\u00e4nde vi att vi m\u00e5ste ju dra ig\u00e5ng det h\u00e4r sv\u00e4nget i Sverige f\u00f6r det fanns ju ingen som spelade New Orleans stilen. Det hade ju varit en j\u00e4dra upplevelse d\u00e5 det \u00e4r s\u00e5 mycket musik d\u00e4r hela tiden. Vi var dessutom d\u00e4r i samband med en festival som gick \u00f6ver tv\u00e5 veckoslut. Sen ledde det \u00f6kade intresset f\u00f6r oss i och med att ingen hade det h\u00e4r stuket i Sverige, s\u00e5 det blev v\u00e4l lite exotiskt. Det i sin tur ledde till massor av spelningar i norden och \u00e4ven ett par gig i Europa och inte minst fyra plattor och flera P4-live gig.

Lyssnar man p\u00e5 band du spelar med \u00e4r det \u00e4r ganska stora arrangemang mycket bl\u00e5s percussion mm. till exempelvis Uncle Jams version av Hendrix l\u00e5ten Crosstown Traffic. Har du inte funderat p\u00e5 minimera arrangemangen lite, som en kontrast till b\u00e5de Gumbo och Uncle Jam?<\/strong>
Jo absolut det kommer bli lite mer avskalat p\u00e5 soloplattan nu. Jag skrev under 90-talet n\u00e5gra l\u00e5tar p\u00e5 svenska och har fortsatt skriva hemma och n\u00e4r Johan H\u00e5kansson, min trummis och producent, fick h\u00f6ra dessa id\u00e9er bokade han mer eller mindre in studiotid p\u00e5 en g\u00e5ng och sa att nu \u00e4r det dags att g\u00f6ra n\u00e5got av detta. Vid den h\u00e4r tiden s\u00e5 hade jag v\u00e4l kanske fyra f\u00e4rdiga l\u00e5tar och pl\u00f6tsligt blev jag tvungen att s\u00e4tta ihop 6-8 l\u00e5tar ifr\u00e5n embryon. <\/p>\n\n\n\n

Vad inspireras du av d\u00e5?<\/strong>
Jag gillar n\u00e4r det h\u00e4nder olika saker p\u00e5 en skiva. \u00c4lskar ju en skiva som Van Morrisons, Tupelo Honey d\u00e4r det blandas duktigt, det \u00e4r kan vara vals, blues, rock och ballader i en stor blandning samtidigt som produktionen h\u00e5ller ihop allt. Svenska artister som inspirerat \u00e4r bland annat Ola Magnell, Peps Persson, Docenterna, Perssons Pack n\u00e4r de kom och m\u00e5nga andra.<\/p>\n\n\n\n

Hur l\u00e5ter nya skivan d\u00e5?<\/strong>
L\u00e5tarna p\u00e5 skivan har v\u00e4ldigt olika karakt\u00e4r. F\u00f6rsta l\u00e5ten jag har sl\u00e4ppt “Liten man g\u00f6r s\u00e5 gott han kan” \u00e4r lite utav en reggae bag, en homage till Dag Vag och Peps. Ursprungligen var tanken att jag skulle g\u00f6ra en l\u00e5t om mig sj\u00e4lv men det blev s\u00e5 himla pretenti\u00f6st s\u00e5 det v\u00e4xte fram en l\u00e5t som \u00e4r en hyllning till dom som sliter i det tysta “dom sm\u00e5 och svaga dom att beklaga” som Allan Edwall sjunger i Familjeportr\u00e4tt.<\/p>\n\n\n\n

Ett citat i “Liten man g\u00f6r s\u00e5 gott han kan” \u00e4r: “visa lite k\u00e4rlek och medm\u00e4nsklighet vart \u00e4r vi p\u00e5 v\u00e4g med v\u00e5r sk\u00f6ra planet” <\/strong>
Var kommer en s\u00e5dan text ifr\u00e5n?<\/strong>
Ja men det \u00e4r ju lite med det h\u00e4r att lyfta upp de sm\u00e5 m\u00e4nniskorna. Eller likt att se den \u00e4r bruna s\u00f6rjan runt oss, det \u00e4r lite orov\u00e4ckande d\u00e4r ingen s\u00e4ger n\u00e5got man saknar n\u00e5gon som sticker ut. Jag har inte haft problem med texten, ibland blir det som att man sitter och krystar fram en text och det l\u00e5ter inte s\u00e5 naturligt utan jag f\u00f6rs\u00f6ker anv\u00e4nda mitt vardagsspr\u00e5k och det har kommit ganska naturligt n\u00e4r jag skriver p\u00e5 svenska sen har jag givetvis f\u00e5tt bolla vissa saker med personer som k\u00e4nner mig v\u00e4l.<\/p>\n\n\n\n

F\u00f6r mig l\u00e5ter det som bluesen finns med dig hela tiden<\/strong>.
Ja det g\u00f6r den, New Orleans bluesen ligger mig varmt om hj\u00e4rtat och det \u00e4r ett uttryck jag beh\u00e4rskar.<\/p>\n\n\n\n

Uttrycket Roots dyker upp i samband med dig ibland, tycker du att blues \u00e4r lite f\u00f6r smalt att beskriva din musik<\/strong>
Nja jag vet inte, det var v\u00e4l Louis Armstrong som sa att det finns tv\u00e5 typer av musik, den som sv\u00e4nger och den som inte sv\u00e4nger eller det som \u00e4r bra det som \u00e4r d\u00e5ligt. Det finns ju svinbra Alf Robertson l\u00e5tar eller liknande musik i dansbandsf\u00e5ran som exempel men jag tror iofs mestadels att det handlar mycket om \u00e4ktheten och att det kommer fr\u00e5n hj\u00e4rtat. Men skivan som jag sl\u00e4pper \u00e4r medvetet mycket blandad i stilarna.<\/p>\n\n\n\n

N\u00e4sta singelsl\u00e4pp som heter Makarov \u00e4r i grunden inspirerad av den Ryska nationals\u00e5ngen. Den utspelar sig i mitt pojkrum, min farsa spelade hockey och han var hockeydomare, hockeytokig s\u00e5 n\u00e4r hockey-vm gick hemma d\u00e5 var ju tv:n p\u00e5 h\u00f6gsta volym och ryssarna var ju dominanter n\u00e4r jag v\u00e4xte upp 80-talet s\u00e5 n\u00e4r ryska nationals\u00e5ngen gick p\u00e5 p\u00e5 TV s\u00e5 trodde jag att det var temas\u00e5ngen f\u00f6r VM liksom.
S\u00e5 n\u00e4r jag gjorde en melodi inspirerad av den k\u00e4nde jag tillslut att jag m\u00e5ste g\u00f6ra en text till den h\u00e4r, melodin har liksom h\u00e4ngt kvar s\u00e5 n\u00e4r jag var p\u00e5 en loppis…
jag h\u00e4nger f\u00f6r \u00f6vrigt en del p\u00e5 loppisar d\u00e4r jag f\u00f6r \u00f6vrigt k\u00f6pte gammal Yamahaorgel med inbyggt trumkomp som jag anv\u00e4nt m\u00e5nga g\u00e5nger n\u00e4r jag ska g\u00f6ra demos f\u00f6r jag orkar inte h\u00e5lla p\u00e5 att programmera trummor f\u00f6r \u00f6vrigt p\u00e5 andra singeln Kaos och Obalans ligger ett trumkomp ifr\u00e5n orgeln l\u00e5ten igenom d\u00e4r H\u00e5kansson l\u00e4gger sina trummor \u00f6ver kompet.
…men tillbaks till Makarov, n\u00e4r jag var p\u00e5 en loppis hittade jag tidningen Buster ifr\u00e5n 1982 eller n\u00e5tt s\u00e5nt d\u00e4r det var ett idolportr\u00e4tt p\u00e5 bland annat Makarov som f\u00f6r mig varit en stor idol n\u00e4r jag var liten vilket blev liksom som en tidsmaskin tillbaka till pojkrummet och s\u00e5 kom texten till. Det blev en visa inspirerad av ryska nationals\u00e5ngen. Makarov kommer sl\u00e4ppas digitalt den 6\/12.<\/p>\n\n\n\n

Sedan finns det en l\u00e5t som \u00e4r skriven n\u00e4stan som en psalm som heter Godnattvisa d\u00e4r pianisten p\u00e5 skivan Niklas Medin och jag satt ner d\u00e4r jag f\u00f6rklarar lite hur jag vill att det ska l\u00e5ta, som i ett kapell eller i en skola, v\u00e4ldigt avskalat d\u00e4r min s\u00e5ng ligger v\u00e4ldigt l\u00e5ngt ner.
Enda l\u00e5ten p\u00e5 plattan som inte \u00e4r min egen \u00e4r en Daniel Norgren cover som jag skrivit till svensk text till som heter M\u00f6rka Moln, i original Black Vultures. Det var nog den f\u00f6rsta jag hade klar men k\u00e4nde att ska jag g\u00f6ra detta f\u00e5r jag g\u00f6ra n\u00e5got eget fast denna l\u00e5t blev s\u00e5 bra att den fick vara med p\u00e5 skivan. L\u00e5tarna i \u00f6vrigt \u00e4r v\u00e4ldigt raka med skit under naglarna och utan krusiduller.Skivomslaget f\u00f6rresten p\u00e5 den nya plattan \u00e4r PJ fr\u00e5n Gumbo som har hj\u00e4lpt mig med. <\/p>\n\n\n\n

Ja jag har allts\u00e5 inget emot det h\u00e4r stora som du har gjort innan ihop med <\/strong>exempelvis Gumbo det var bara att det blev en intressant fr\u00e5ga d\u00e5 det h\u00e4nder ofta mycket i de sammanhang du \u00e4r med, percussion rytmik och s\u00e5d\u00e4r t\u00e4nkte att \u00e4r det kanske \u00e4r n\u00e5gon form av fetish… <\/strong>
(Mikael lite road) Ja det kanske det \u00e4r men det \u00e4r ocks\u00e5 en viss trygghet, ju l\u00e4ngre man h\u00e5ller p\u00e5 s\u00e5 inser man att less is more \u00e4ven om Yngwie Malmsteen s\u00e4ger att more is more. Det h\u00e4r att man hush\u00e5ller och kanske inte j\u00e4mt smackar p\u00e5, samt att det h\u00e4nger lite p\u00e5 mixen produktion att f\u00e5 fram texten och skapa ett sv\u00e4ng p\u00e5 n\u00e5got s\u00e4tt.<\/p>\n\n\n\n

Har du n\u00e5gon replokal d\u00e4r du h\u00e4nger?<\/strong>
Nej jag har ingen replokal, vi l\u00e5nar replokaler inf\u00f6r gig eller n\u00e5got produktion och s\u00e5 samlas och s\u00e4tter ihop en setlist annars sitter man hemma var f\u00f6r sig och spelar till l\u00e5tarna. N\u00e4r jag spelar med Kjell Gustavsson d\u00e5 repar man n\u00e4stan p\u00e5 soundchecken. Men visst man saknar lite att ha ett g\u00e4ng och k\u00f6ra ihop med. Det kanske l\u00e5ter lite drygt men de jag spelar ihop med \u00e4r s\u00e5 professionella s\u00e5 det brukar bli bra. Men absolut jag kan sakna att \u00e5ka till en replokal.<\/p>\n\n\n\n

Du \u00e4r ju sj\u00e4lv gitarrist men du har \u00e4nd\u00e5 tagit in en gitarrist till plattan Stefan Jonsson.<\/strong>
Ja vi hade ju tre dagar att spela in och d\u00e5 k\u00e4nns det ju kul att ha med bra musiker som kan komma med input sen \u00e4r han ju grym p\u00e5 slidegitarr och d\u00e5 kan jag koncentrera mig p\u00e5 min grej liksom. Han har dessutom en fantastisk inst\u00e4llning och kommer g\u00e4rna med id\u00e9er, ibland kanske vi f\u00f6ljer den id\u00e9n eller s\u00e5 k\u00f6r vi p\u00e5 den ursprungliga id\u00e9n plattan har vuxit fram och alla musiker tillf\u00f6r v\u00e4ldigt mycket.<\/p>\n\n\n\n

\u00c4r det med n\u00e5gra musiker ifr\u00e5n dina andra band p\u00e5 plattan<\/strong>?
Nej det \u00e4r Niklas Medin p\u00e5 piano, dragspel och orgel, Stefan Jonsson p\u00e5 gitarr, Sven Lindvall p\u00e5 bas, moogbas samt tuba faktiskt, Johan H\u00e5kansson p\u00e5 trummor, percussion och vibrafon och s\u00e5 spelar jag ju lite gitarr, mandolin, blockfl\u00f6jt och sjunger f\u00f6rst\u00e5s.
Sedan \u00e4r Johannes Str\u00f6mblad, Elin Johansson p\u00e5 k\u00f6r, Jonas Palm, Janne Erlandsson p\u00e5 baryton och tenorsax samt Janne Bjergen p\u00e5 trumpet och flygelhorn.
Totalt sett blir det fyra singlar en i december en i januari f\u00f6ljt av hela albumet i februari.

Sedan vill du f\u00f6rst\u00e5s komma ut och spela live.<\/strong>
Vi \u00e5ker ut lite senare i v\u00e5r i slutet av april b\u00f6rjan av maj, premi\u00e4r blir p\u00e5 Nefertiti 29April. Det blir samma grundband som p\u00e5 inspelningenD\u00e5 H\u00e5kansson och Sven som gjort en platta med H\u00e5kan Hellstr\u00f6ms gitarrist Simon Ljungman ska ut och turnera med honom i mars fick det bli apri\/maj f\u00f6r min del s\u00e5 dom kan vara med. <\/p>\n\n\n\n

Skulle du s\u00e4ga att det h\u00e4r \u00e4r din riktiga solo debut f\u00f6rutom det d\u00e4r enstaka l\u00e5tar p\u00e5 90-talet.<\/strong>
Ja det skulle jag nog s\u00e4ga. Man har ju lite mer att s\u00e4ga nu n\u00e4r man varit med om en hel del grejer, det kanske l\u00e5ter lite pretenti\u00f6st men att st\u00e5 f\u00f6r det man sjunger, f\u00e5nga upp det fr\u00e5n olika h\u00e5ll sen f\u00e5r man ju t\u00e4nka p\u00e5 hur man framst\u00e4ller det det f\u00e5r ju inte l\u00e5ta jag jag jag<\/p>\n\n\n\n

Men har du aldrig haft n\u00e5gra solo ambitioner innan d\u00e5<\/strong>?
Nej det har jag nog inte men dem jag spelar och spelat med har ju blivit mer och mer professionella. En tanke som funnits \u00e4r ocks\u00e5 att kanske b\u00f6r jag profilera mig b\u00e4ttre och kanske ska jag s\u00e4tta mitt namn n\u00e5gonstans det blir ju l\u00e4ttare om man ska boka gig om folk vet vem man \u00e4r annat \u00e4n jaha d\u00e4r \u00e4r han som sj\u00f6ng med det d\u00e4r bandet.<\/p>\n\n\n\n

Solosl\u00e4ppet med Mikael Westman \u00e4r allts\u00e5 ber\u00e4knat i Februari och sl\u00e4pps digitalt och p\u00e5 vinyl. Singlarna Liten Man G\u00f6r S\u00e5 Gott Han Kan, Kaos och Obalans finns redan digitalt och 6 december f\u00e5r vi n\u00e4sta singelsl\u00e4pp i form av Makarov. Kolla Upp!!!<\/strong><\/p>\n\n\n\n

<\/p>\n\n\n\n







<\/p>\n\n\n\n

<\/p>\n\n\n\n



<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Frontmannen i New Orleans bluesbandet Gumbo g\u00f6r nu solodebut. Ett antal singlar kommer att sl\u00e4ppas innan full\u00e4ngdaren ser dagens ljus i februari. <\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":569,"comment_status":"closed","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":[],"categories":[10,1],"tags":[54,79,40,77,32,78],"yoast_head":"\nMikael Westman - rockintervju.se<\/title>\n<meta name=\"robots\" content=\"index, follow, max-snippet:-1, max-image-preview:large, max-video-preview:-1\" \/>\n<link rel=\"canonical\" href=\"https:\/\/www.rockintervju.se\/mikael-westman\/\" \/>\n<meta property=\"og:locale\" content=\"sv_SE\" \/>\n<meta property=\"og:type\" content=\"article\" \/>\n<meta property=\"og:title\" content=\"Mikael Westman - rockintervju.se\" \/>\n<meta property=\"og:description\" content=\"Frontmannen i New Orleans bluesbandet Gumbo g\u00f6r nu solodebut. Ett antal singlar kommer att sl\u00e4ppas innan full\u00e4ngdaren ser dagens ljus i februari.\" \/>\n<meta property=\"og:url\" content=\"https:\/\/www.rockintervju.se\/mikael-westman\/\" \/>\n<meta property=\"og:site_name\" content=\"rockintervju.se\" \/>\n<meta property=\"article:publisher\" content=\"https:\/\/www.facebook.com\/rockintervju\/?eid=ARCNLq8ZLpGnTBUcuXxiNZF137WUUjCl3x7avrIUByHE_2mNSYUKyX7DotZ4CuV7FayFgDWWAstdiomy\" \/>\n<meta property=\"article:published_time\" content=\"2019-11-28T12:42:55+00:00\" \/>\n<meta property=\"article:modified_time\" content=\"2020-04-12T08:58:05+00:00\" \/>\n<meta property=\"og:image\" content=\"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-content\/uploads\/2019\/11\/mikael_westman_2_liten.jpg\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:width\" content=\"580\" \/>\n\t<meta property=\"og:image:height\" content=\"389\" \/>\n<meta name=\"twitter:card\" content=\"summary_large_image\" \/>\n<meta name=\"twitter:creator\" content=\"@rockintervju\" \/>\n<meta name=\"twitter:site\" content=\"@rockintervju\" \/>\n<meta name=\"twitter:label1\" content=\"Ber\u00e4knad l\u00e4stid\">\n\t<meta name=\"twitter:data1\" content=\"12 minuter\">\n<script type=\"application\/ld+json\" class=\"yoast-schema-graph\">{\"@context\":\"https:\/\/schema.org\",\"@graph\":[{\"@type\":\"Organization\",\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/#organization\",\"name\":\"rockintervju.se\",\"url\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/\",\"sameAs\":[\"https:\/\/www.facebook.com\/rockintervju\/?eid=ARCNLq8ZLpGnTBUcuXxiNZF137WUUjCl3x7avrIUByHE_2mNSYUKyX7DotZ4CuV7FayFgDWWAstdiomy\",\"https:\/\/www.instagram.com\/rockintervju.se\/\",\"https:\/\/twitter.com\/rockintervju\"],\"logo\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/#logo\",\"inLanguage\":\"sv-SE\",\"url\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-content\/uploads\/2019\/09\/Header-rockintervju-noflames.jpg\",\"width\":1900,\"height\":366,\"caption\":\"rockintervju.se\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/#logo\"}},{\"@type\":\"WebSite\",\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/#website\",\"url\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/\",\"name\":\"rockintervju.se\",\"description\":\"musikintervjuer fr\\u00e5n blues till metal\",\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/#organization\"},\"potentialAction\":[{\"@type\":\"SearchAction\",\"target\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/?s={search_term_string}\",\"query-input\":\"required name=search_term_string\"}],\"inLanguage\":\"sv-SE\"},{\"@type\":\"ImageObject\",\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/mikael-westman\/#primaryimage\",\"inLanguage\":\"sv-SE\",\"url\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-content\/uploads\/2019\/11\/mikael_westman_2_liten.jpg\",\"width\":580,\"height\":389,\"caption\":\"Photo: COPYRIGHT Trons trons.se Vid publicering ska namnangivelse\/byline s\\u00e4ttas ut d\\u00e4r det \\u00e4r praktiskt och tekniskt m\\u00f6jligt enligt f\\u00f6ljande, Foto: Trons. Bilden f\\u00e5r bara anv\\u00e4ndas efter \\u00f6verenskommelse. Radera nedladdad bild efter anv\\u00e4ndning.\"},{\"@type\":\"WebPage\",\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/mikael-westman\/#webpage\",\"url\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/mikael-westman\/\",\"name\":\"Mikael Westman - rockintervju.se\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/#website\"},\"primaryImageOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/mikael-westman\/#primaryimage\"},\"datePublished\":\"2019-11-28T12:42:55+00:00\",\"dateModified\":\"2020-04-12T08:58:05+00:00\",\"inLanguage\":\"sv-SE\",\"potentialAction\":[{\"@type\":\"ReadAction\",\"target\":[\"https:\/\/www.rockintervju.se\/mikael-westman\/\"]}]},{\"@type\":\"Article\",\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/mikael-westman\/#article\",\"isPartOf\":{\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/mikael-westman\/#webpage\"},\"author\":{\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/#\/schema\/person\/85aa6bdd13616fa7a6cabab265975331\"},\"headline\":\"Mikael Westman\",\"datePublished\":\"2019-11-28T12:42:55+00:00\",\"dateModified\":\"2020-04-12T08:58:05+00:00\",\"mainEntityOfPage\":{\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/mikael-westman\/#webpage\"},\"publisher\":{\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/#organization\"},\"image\":{\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/mikael-westman\/#primaryimage\"},\"keywords\":\"blues,folkmusik,Intervju,mikael westman,rockintervju,roots\",\"articleSection\":\"Intervju,Start\",\"inLanguage\":\"sv-SE\"},{\"@type\":\"Person\",\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/#\/schema\/person\/85aa6bdd13616fa7a6cabab265975331\",\"name\":\"westman\",\"image\":{\"@type\":\"ImageObject\",\"@id\":\"https:\/\/www.rockintervju.se\/#personlogo\",\"inLanguage\":\"sv-SE\",\"url\":\"https:\/\/secure.gravatar.com\/avatar\/7e97c8e6782b30f5992cddbd3612c1db?s=96&d=mm&r=g\",\"caption\":\"westman\"}}]}<\/script>\n<!-- \/ Yoast SEO plugin. -->","_links":{"self":[{"href":"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/571"}],"collection":[{"href":"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=571"}],"version-history":[{"count":16,"href":"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/571\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":592,"href":"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/571\/revisions\/592"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-json\/wp\/v2\/media\/569"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=571"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=571"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/www.rockintervju.se\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=571"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}